woensdag 8 mei 2013

30 Days Challenge: Squats & crunches

Op het forum ByBeautyBloggers zag ik het Motivatietopic (sporten/afvallen/...) waar gepraat werd over het 30 Days Squat Challenge en het 30 Days Crunch Challenge. Het leek mij heel erg leuk om mee te doen met deze challenges. 

Squats

Crunches
Dit zijn de "gewone" crunches. Er zijn namelijk verschillende varianten van. Je kunt ook bijvoorbeeld deze doen:
Ik hou van beweging en sport. Of beter gezegd: ik hou vooral van de endorfines (gelukshormonen) die vrij komen en ik hou van het positieve resultaat. Ik ga regelmatig joggen, maar daarnaast wil ik toch ook wel wat spiertraining doen zonder dat ik naar de sportschool hoef. Er zijn periodes dat ik heel fanatiek en consequent buikspieroefeningen doe met sit-ups (crunches), maar toch merk ik dat ik na een paar weken opgeef of de oefeningen vergeet te doen en dan verwatert het als het ware. Zonde, want meestal ben ik juist dan lekker op dreef en net op het punt om resultaat te zien. 

Ik heb dus een leidraad nodig, een voorbeeld en schema waar ik me aan kan houden. Ik zie deze challenges dus echt als een uitdaging, want ik wil een maand lang deze schema's consequent volgen en hopelijk met gewenst resultaat. En dat vind ik wel nodig. Niet omdat ik mezelf dik vind, maar ik voel me prettiger in een strak lichaam, vooral nu het wat warmer wordt en ik regelmatig dunne en korte kleding draag. Met een wat strakkere buik en mooiere benen/billen zal ik me prettiger in mijn zomerkleding voelen en zal ik misschien ook wat makkelijker rondlopen in bikini zonder onzekerheid. 

Dit zijn de schema's waar ik me aan ga houden.



Ik ben er al mee bezig en ik zit nu op mijn derde dag. Ik moet zeggen dat ik al wat spierpijn heb in mijn bovenbenen, billen, rug en buik. Dat vind ik een mooi begin, want dan heb ik het gevoel dat ik iets gedaan heb. 
Ik zal de voortgang bijhouden en ik zal een begin en een eindfoto maken om het verschil te zien. En hopelijk zal er groot verschil zijn! Dit is mijn beginfoto.
Doe gerust mee aan deze challenge. Ik ben benieuwd hoe jullie het er van af brengen en naar jullie resultaten.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb de plaatjes net even opgeslagen. Misschien dat ik hier ook maar eens mee begin. Veel succes ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn! Veel succes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben met die eerste ook bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was er onlangs ook mee begonnen, maar ben gestopt na dag 9 haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen