woensdag 22 augustus 2012

Tag: try before I die

Normaal doe ik niet snel mee met tags die rondgaan, maar deze vind ik wel leuk. Nu heb ik op Pinterest (volg mij op Pinterest) een hele map vol met bucketlist ideeën, dingen die ik nog ooit wil doen voor ik doodga. 
Met deze tag laat ik 10 dingen zien die ik nog graag wil doen. Natuurlijk zijn er nog veel en véél meer dingen die ik wil doen, dit zijn er gewoon 10 uitgelicht.
Al toen ik nog een kind was hield ik van boeken lezen. Op wat latere leeftijd, in de puberteit, werd schrijven ook één van mijn hobby's en één van mijn dromen is om ooit een boek in de boekwinkels en bibliotheken hebben staan met mijn naam er op. Ik ben al bezig met meerdere verhalen schrijven, romans en thrillers, maar ik heb vaak een writersblock (ik weet niet meer hoe ik verder moet gaan). Maar ooit zal het er van komen!
Eigenlijk maakt het me niet zozeer uit of het Bora Bora wordt of niet, als het maar een paradijselijk gebied is dat er uit ziet als dit. Zo heb ik bijvoorbeeld ook de Maldiven op mijn lijstje staan en Hawaii, Tahiti etc.
Ik hou wel van een avontuurtje en ik vrees niet voor adrenalinekicks. Paragliden of parachute springen is al jaren één van mijn dromen om ooit nog eens te doen. Dat moet ik eens (of misschien vaker als ik het echt heel leuk vind) gedaan hebben in mijn leven.
Het is niet mijn wens of droom, maar ik zou het wel grappig en leuk vinden om mijn favoriete YouTuber tegen te komen: Teske van Teskuh.nl. Ze heeft drie kanalen op YouTube en ik kan me een hele dag vermaken door naar haar filmpjes te kijken. Ze inspireert en vermaakt me.
Dit is een trend in Amerika, zag ik op tv. Een glas vol gummi beertjes en daarbij wodka. Het lijkt me eerlijk gezegd best wel lekker! Ik hou wel van een drankje, hihi.
De ruimte met zijn sterren en planeten en mysteries is één van mijn grootste fascinaties over de natuur. Mijn droom is als kind al om ooit eens naar de ruimte te gaan, om er gewoon eens midden in te zitten in plaats van alles vanaf de aarde te bekijken, of vanachter mijn laptopje. Het lijkt me geweldig om de aarde te zien van bovenaf en om de maan van dichtbij te bekijken. 
Ik realiseer me dat het uitkomen van deze droom zo goed als nihil is, maar hey, dromen kan geen kwaad. Wie weet wat voor techniek er in de komende jaren ontwikkeld wordt en misschien worden reisjes naar de ruimte later ook gewoon georganiseerd door het dichtstbijzijnde reisbureau. Zeg nooit nooit!
En als we dan toch bezig zijn, doe dan maar meteen een ticket naar de middeleeuwen, of naar 1912 om de Titanic van dichtbij te bekijken, of de Franse revolutie met hun prachtige kleding en romantische sfeer, of gewoon naar de jaren '80 om mijn ouders te zien voor ik geboren werd. Leuk toch? Over realisme zal ik maar niet spreken...
Ik kan zeggen dat ik best wel muzikaal ben. Ik speel al vanaf mijn 4de, dus nu al 18 jaar lang, djembé (West-Afrikaanse trommel) en heb een paar keer met een paar beste spelers ter wereld mogen spelen. Ik speel nog meer West-Afrikaanse instrumenten, maar ik zou graag meerdere soorten instrumenten willen leren spelen die ik altijd mooi gevonden heb, zoals bijvoorbeeld de piano. Mijn beste vriendin speelt onwijs goed piano en ik kan helemaal wegdromen en genieten van haar pianostukken. Heerlijk.
Omdat ik nu 22 ben en alweer een jaar samenwoon met mijn vriend, ben ik al plannen aan het bedenken voor mijn volgend huis. Ik woon nu in een klein appartementje dat leuk is voor beginners, maar ik zou graag ooit een huis willen kopen. Eén van de eisen die ik stel aan mijn nieuwe huis is een badkamer met bad. Nu is het natuurlijk ideaal om ooit in mijn leven zo'n huis te hebben waar een luxe badkamer in gebouwd is, of eentje die ik zelf ontwerp. Keep on dreaming. Maar wie weet...
En als laatst van deze lijst: zwemmen met dolfijnen! Afgelopen april en mei ben ik 3 weken in Gambia geweest, waar ik als kind gewoond heb, en heb daar een vaartochtje mogen maken op de grote Gambia Rivier. Daar werd ons bootje omringd door honderden dolfijnen. Het is ongelooflijk wat een magie deze dieren hebben en wat voor emoties ze bij je losmaken als je ze in het wild tegen komt. Heel anders dan wanneer je naar het Dolfinarium gaat. Ik stond werkelijk op het punt om gewoon van de boot in het water te springen om met ze te gaan zwemmen en het water was ontzettend lekker, maar ik durfde niet omdat ik niet wist wat er nog meer in dat water rond zwom. Zwemmen met wilde dolfijnen... Dat lijkt mij geweldig. En als het even kan zou ik graag door zo'n dolfijn opgetild willen worden, of me aan ze vasthouden terwijl ze zwemmen. 

Tot zover mijn 10 dromen die hopelijk nog ooit zullen uitkomen. Ja, ook het tijdreizen haha.

2 opmerkingen:

  1. Die 'to do lists' en 'bucket lists' vind ik erg leuk! Ik heb er zelf ook eentje op m'n blog staan, haha :)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Dit wil ik ook allemaal eens doen! :D Paragliden heb ik gedaan dit jaar, dit is ECHT een aanrader! xx.

    BeantwoordenVerwijderen