zondag 24 juni 2012

Review: Hegron hand & nail cream

Ik heb al een paar keer eerder reviews geschreven over handcrème, waarin ik ook vermeldde dat ik er dol op ben het eigenlijk altijd nodig heb. Handcrème gaat bij mij dus relatief snel op, omdat ik het vrijwel iedere dag - vaak meerdere keren op een dag - gebruik. 
Ik heb deze keer budget hand en nagelcrème van de Action gekocht. Deze kostte 0,99 euro.
Het liefst heb ik handcrème die tegelijkertijd ook mijn nagels verzorgt, omdat ik altijd nagellak op heb en mijn nagels dus verkleuren. Mijn nagels zijn wel redelijk stevig van zichzelf, maar kunnen soms nog wel wat versteviging gebruiken.

De verpakking vind ik erg saai. Er had best een kleurtje in mogen zitten, want een verpakking waar alleen maar zwart en wit in voor komt spreekt mij niet echt aan. Nu weet ik dat de Action goede kwaliteit verzorgingsproducten heeft en wilde deze dus ook eens proberen.
Dit staat er achter op de verpakking:

Hegron hand- en nagel crème met panthenol en het co-enzym Q10 hydrateert en beschermt de huid. Panthenol en Q10 zorgen voor het versterken van de nagels en gaat veroudering van de huid tegen. Deze crème trekt snel in de huid, maakt de handen zacht en soepel en verstevigt de nagels.
De crème is wat dikker dan mijn vorige handcrèmes, maar dat stoort mij niet. Wat ik wel belangrijk vind, is dat handcrème snel intrekt en goed hydrateert. Ikwas een beetje bang dat deze crème niet snel in zou trekken vanwege de dikke substantie, maar dat viel 100% mee! De crème bleef na het insmeren heel even vettig, maar trok daarna goed in. Na het intrekken voelen mijn handen weer fijn en soepel aan en kunnen ze er weer een tijdje tegenaan.
De geur van handcrème vind ik ook erg belangrijk, want tot nu toe heb ik alleen maar stinkende of vervelend geurende handcrèmes gebruikt, behalve de sample van Nivea. Deze handcrème vind ik lekker ruiken, maar als je per ongeluk iets teveel crème op je handen hebt gedaan is de geur iets te overheersend en dan ruikt het niet meer zo lekker en subtiel als wanneer je een "normale" hoeveelheid op je handen doet. Gelukkig heb je door de dikke substantie niet veel handcrème nodig, maar je moet zelf even uitproberen welke hoeveelheid voor jou voldoende en prettig is.

Deze tube van 100ml is te koop bij de Action en kost 0,99 euro.

Heb jij ervaring met deze handcrème? Zo ja, wat vind jij van dit product?

6 opmerkingen:

  1. ik heb geen ervaring met deze handcreme maar hij lijkt me wel fijn voor die prijs. Zelf hou ik het bij mijn handcreme van dr van der hoog & lush, ik gebruik handcremes namelijk niet veel haha.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt erg goed! Ben hier erg benieuwd naar, omdat hij ook lekker budgetproof is!
    Lfs, Cherel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik al een hele tijd de handcreme van Hegron en vind het een heerlijke creme! Door mijn werk zit ik veel in water en en had altijd erg ruwe handen. Sinds ik de Hegron creme gebruik zijn ze zacht en soepe. Ook de nagel riemen zijn mooi en soepel.Een super creme voor weinig geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij gebruikten deze creme maar helaas heeft Action die niet meer. Als ik dat had geweten, had ik een flinke voorraad gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik ben 24 mei jl nog langs geweest om te kijken als er nog wat zou liggen.Helaas het komt niet meer en heb net mijn laatste voorraad er door heen.Kan t misschien onder een andere naam verkrijgbaar zijn?uiteraard met dezelfde samenstelling.

      Verwijderen
    2. Er is een nieuwe Hegron handcreme in een nieuwe tube. Ik heb het niet gekocht, maar ik zag het in de schappen staan. Het is een witte tube met blauwe letters voor dezelfde prijs: 0,99 euro.

      Verwijderen