zondag 10 juni 2012

Gezichtsmasker van de Action

Ik heb nog nooit eerder een gezichtsmasker gebruikt en was toch wel nieuwsgierig naar wat voor effect een maskertje nu eigenlijk teweegbrengt nadat je het op je gezicht aangebracht en weer verwijderd hebt. 
Ik zag de tube gezichtsmasker staan in het rek van de Action en besloot het gewoon eens uit te proberen. Het merk is van Byphasse en verder staat er veel in het Frans op de tube. "Soin du visage" "Masque Purifiant visage" en daar onder staat nog "Purifying clay face mask". Al iets minder Frans.

Het is een tube van 150ml en kost 2 euro nogwat (ik weet niet meer het precieze bedrag en ben het bonnetje kwijt).

Op de achterkant van de tube staat het volgende beschreven:
"Het gezichtsmasker van BYPHASSE verwijdert dode huidcellen en onzuiverheden. De oligo-elementen beschermen de huid en de zuivere leem reinigt en verzacht. Gebruik het masker 1 à 2 keer per week. Laat het 10 minuten inwerken en verwijder het zorgvuldig met water."

Volgens de tube is dit masker voor alle huidtypen.

De inhoud is een dikke mintgroene crème die erg zacht aanvoelt en de geur is lekker fris en een beetje zoetig. Toen ik mijn gezicht ingesmeerd had met het zachte goedje voelde mijn gezicht al meteen anders aan. Het leek alsof mijn huid direct kalmeerde en het voelde prettig. Het masker was makkelijk te verdelen over mijn gezicht en de geur begon me helemaal niet te vervelen. 
Ik heb het masker langer op mijn gezicht gehouden dan wat in de beschrijving staat, omdat ik zeker wilde weten dat alles goed ingetrokken was. In totaal heb ik het masker ongeveer 20 of 25 minuten laten inwerken. Het masker wordt wel wat droger naar mate de tijd verstrijkt, maar het werd niet kurkdroog of hard.
Zo ziet het er uit op je huid. Ik wist trouwens niet dat je het niet onder de wenkbrauwen moest smeren. Een beginnersfoutje. Rond mijn ogen werd het niet vervelend en de crème liep er gelukkig niet in.
Het verwijderen van het masker was makkelijk. Ik verwijderde het onder de douche door gewoon met blote handen over mijn gezicht te wrijven en dat ging prima. Na het douchen voelde mijn gezicht heerlijk aan. Het voelde schoon, fris, gekalmeerd en zijdezacht aan. Ik kon niet van mijn wangen af blijven! 
Volgens de verpakking moet je het masker 1 à 2 keer per week gebruiken en eerlijk gezegd ben ik normaal gesproken niet echt consequent met het regelmatige gebruik van producten, maar ik kan niet wachten tot ik het maskertje weer kan gebruiken. Ik ben er heel erg blij mee en ben nu heel benieuwd naar andere soorten gezichtsmaskertjes.
Omdat dit product me zo goed bevallen is, heb ik ook maar de face scrub gekocht bij de Action van hetzelfde merk en van dezelfde prijs. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe en of je deze twee producten moet combineren. Moet je eerst de scrub gebruiken en daarna het maskertje of gebruik je de ene keer het maskertje en de andere keer de scrub?


3 opmerkingen:

  1. Volgens mij moet je eerst de scrub doen (bij mijn maskertje in ieder geval wel). Die maakt de dode huidcellen los en die andere zorgt voor de rest en dat de dode huidcellen goed worden verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die vind ik echt lekker ruiken! Persoonlijk werkt hij wat minder maar die geur vind ik lekker.

    BeantwoordenVerwijderen